Friday 22 April 2011

PERKARA YANG PERLU DILAKUKAN UNTUK MENCEBURI BIDANG TERSEBUT

Sebelum menceburi bidang kejuruteraan kimia saya perlulah belajar bersungguh-sungguh dan harus mendapat gred tertinggi dalam subjek yang berkaitan bidang kejuruteraan kimia iaitu kimia,fizik,matematik dan matematik tambahan.Subjek-subjek ini merupakan subjek yang perlu di kuasai oleh saya dan harus diberi penekanan kerana subjek ini membantu saya untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang kejuruteraan kimia.Subjek yang perlu saya dapat A untuk membolehkan saya mengambil bidang ini.Tambahan pula,untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang kejuruteraan kimia di luar negara.

Subjek yang perlu dapat gred A:

-Matematik

-Matematik tambahan

-Bahasa Melayu

-Bahasa Inggeris

-Fizik

-Kimia(Wajib)

-Sejarah

-Pendidikan Islam

-Subjek-subjek lain seperti (Reka cipta)

No comments:

Post a Comment